Panamera uus hübriidmudel

Kontrastide ainulaadne sümbioos, uus Porsche Panamera katab varasemast veelgi laiemat spektrit, ühendades sportauto suutlikkuse luksusauto mugavusega. Mudeliperekonna uus tippversioon ületab kiirusnäitajatelt eelmist Panamera Turbot silmnähtavalt. Porsche jätkab ka tegevust oma E-Performance strateegia arendamisel. Turbo S: nullist “sajani” 3,1 sekundiga See mõjutab vägagi positiivselt ka kiirusomadusi: Sport Plus-režiimis läbib Turbo S 0–100 km/h spurdi kõigest 3,1 sekundiga. Weissachis väljatöötatud ja Zuffenhausenis ehitatav tuntud neljaliitrine V8-biturbomootor on põhjalikult revideeritud ning võimaldab autol saavutada tippkiiruseks 315 km/h. Et tagada tohutu veojõu sujuv ülekandmine teepinnale ja maksimeerida kurvisõiduomadusi, on kolmekambriline õhkvedrustus, Porsche aktiivvedrustus (PASM) ja Porsche dünaamiline veermikuhaldus (PDCC Sport) koos Porsche kurvistabiilsuse juhtsüsteemiga (PTV Plus) kohandatud igale konkreetsele mudelile ja vastavalt optimeeritud.

Uus Panamera Turbo S on oma kompromissituid kiirusomadusi juba tõestanud Nürburgringi legendaarsel Põhjasilmusel: katsesõitja Lars Kern läbis maailma kõige keerulisema ringraja 20,832 kilomeetrit täpselt 7 minuti ja 29,81 sekundiga — watch on uus ametlik rekord luksusautode klassis.

Optimeeritud veermik lisab nii sportlikkust kui ka mugavust

Panamera GTS-i V8-biturbomootorit optimeeriti eelkõige võimsuse jaotusest lähtuvalt. 353 kW (480 hj) võimsust ja 620 Nm pöördemomenti uues Panamera GTS on 15 KW (20 hj) võrra rohkem kui eelkäijal. Võimsus kasvab pidevalt kuni mootori maksimumpööreteni. Võimsuse jaotus pööreteskaalal meenutab tänu sellele klassikalist, vabalt hingava mootoriga sportautot. Tavapärane V8 tööhääl tõuseb varasemast veelgi selgemalt esile tänu põhivarustusse kuuluvale uuele sportlikule väljalaskesüsteemile, mis sai muuhulgas ka asümmeetrilise paigutusega tagumised summutid.

Uus Panamera ja Panamera 4 varustatakse kõikidel turgudel juba tuttava 2,9-liitrise V6-biturbomootoriga. Selle andmed pole muutunud: võimsus 243 kW (330 hj) ja pöördemoment 450 Nm.

Veermiku- ja juhtsüsteemide iseloomu kohendati nii sportlikumaks kui ka mugavamaks kõigi uue Panamera mudelite tarvis. Mõned süsteemid aga töötati välja täiesti nullist alates. Näiteks värskendatud Porsche aktiivvedrustus (PASM) summutab ebatasasusi märgatavalt mugavamalt, kuna külgkallet elektriliselt stabiliseeriva Porsche dünaamilise veermikuhalduse (PDCC Sport) juhtimine tagab kere parema stabiilsuse. Ka roolisüsteemi ja rehvide osas saame rääkida uue põlvkonna varustusest.4S E-Hybrid — 17,9 kWh aku ja kuni 54 kilometers sõiduulatust elektri jõul

Porsche esitleb veel üht suutlikkusele orienteeritud pistikhübriidmudelit — uut Panamera 4S E-Hybridi. Nutikas kooslus, kus 100 kW (136 hj) elektrimootor on integreeritud topeltsiduriga kaheksakäigulise PDK-käigukasti ja 2,9-liitrise 324 kW (440 hj) V6-biturbomootoriga, annab süsteemivõimsuseks 412 kW (560 hj) ja maksimaalseks pöördemomendiks 750 Nm. Kiirusnäitajad on seetõttu muljetavaldavad: põhivarustuses oleva Sport Chrono-paketiga kulub paigalt 100 km/h saavutamiseks kõigest 3,7 sekundit. Tippkiirus: 298 km/h. Akude üldmahutavus on tänu optimeeritud elementide kasutamisele kasvanud eelmiste hübriidmudelite 14,1 kWh pealt 17,9-ni ning sõidurežiimegi on optimeeritud energia veelgi tõhusama kasutamise nimel. 4S E-Hybridi täiselektriline sõiduulatus on kuni 54 kilometers vastavalt WLTP linnasõidu ekvivalentse sõiduulatuse tsüklile (NEDC: kuni 64 km).

Moodsam välimus hakkab paremini silma

Uued Panamera mudelid — lisaks sportsedaanile saab neid sõltuvalt ajamist tellida ka Sport Turismo või pikendatud teljevahega Executive-versioonina — varustatakse nüüd kõik varem lisavarustusse kuulunud Sport Design-esiosaga, mida iseloomustavad silmatorkavad õhuvõtuavade võred, suured külgmised jahutusavad ja üheosalised päevatulemoodulid. Panamera Turbo S-i täiesti uudne esiosa erineb sellest suuremate külgmiste õhuvõtuavade ja uue disainiga kerevärvi elementide poolest, viimased on omavahel horisontaalselt ühendatud ja rõhutavad seeläbi sõiduki laiust. Turbo mudelitele omased päevatulede topeltmoodulid asuvad nüüd üksteisest märksa kaugemal.Uue kujuga valgusliist tagaosas jookseb üle kogu pakiruumi luugi selle kontuuri järgides, luues sel viisil katkematu ühenduse kahe uue disainiga LED-tagatulemooduli vahel. GTS-mudelid saavad uudsed tumendatud Exclusive Design-tagatulemoodulid, mille standardseks osaks on ka dünaamiline saabumis- ja lahkumisfunktsioon. Veljevalikusse lisandus kolm 20- ja 21-tollist disaini, mis kergitas saadaolevate variantide arvu kümneni.Digitaalne ühenduvus ja juhiabisüsteemid turvalisuse ja mugavuse lisamiseks Porsche kommunikatsioonikeskus (PCM) sisaldab täiendavaid digitaalfunktsioone ja -teenuseid nagu täiustatud hääljuhtimissüsteem Voice Pilot, liiklusmärkide ja -ohtude kohta infot jagav süsteem Risk Radar, juhtmevaba Apple CarPlay ning mitmed teised Connect-teenused. Panamera pakub ka laia valikut uuenduslikke valgus- ja juhiabisüsteeme nagu nüüd põhivarustusse kuuluv sõidurajal püsimise abisüsteem koos liiklusmärkide tuvastamisega, samuti Porsche InnoDrive koos adaptiivse püsikiirushoidikuga, öönägemissüsteem, ümberreastumise abisüsteem, LED-maatriksesituled koos PDLS Plusiga, parkimisabisüsteem koos lähiümbruse ülevaate ja esiklaasinäidikuga.

Tellimuste vastuvõtte uuele

Porsche Panamerale on alanud ning autod jõuavad esindustesse kohale oktoobris. Eestis algavad tagaveolise Panamera hinnad 93 840 eurost.

Kõik ülejäänud mudelid saavad nelikveo: Panamera 4 hinnad algavad 97 920 eurost, Panamera 4S E-Hybridil 130 560 eurost, Panamera GTS-il 141 000 eurost ning Panamera Turbo S-il 185 280 eurost. Kõigil juhtudel sisaldab hind käibemaksu ja riigikohast varustust.